Högmässa i Borgå domkyrka

sö 8.12 kl. 12.15 – sö 8.12 kl. 13.45

Borgå domkyrka

Högmässa firas den tredje advent i domkyrkan.

Söndag 8.12.2019 kl. 12.15 firas högmässa och den andra advent i domkyrkan med temat Din konung kommer i härlighet.

På söndagen tänker vi på Kristi återkomst i härlighet vid tidens slut. Mitt i vår nöd och skuld har vi fått löfte om frälsningens tid, något vi borde vänta på tålmodigt. En tanke på en slutlig räddning från allt ont och tungt skänker oss glädje och hopp.

Denice Sjöströms gudstjänstgrupp har förberett högmässan där Claus Ståhlberg är liturg, Hanna Eisentraut-Söderström predikar och Eric-Olof Söderström är kantor. Dessutom är Ilmari Leisma sångsolist och Alegría-klubben kommer också att delta med sång. Kollekten tillfaller Helsingfors diakonissanstalt för arbete bland traumatiserade flyktingar och asylsökande.. Vi sjunger psalmerna 13, 143, 837, 222 och 945.

Stanna gärna och drick glögg efteråt i kyrkan.
Välkomna med och fira högmässa!

• Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar

Öppna länk i ny flik