Högmässa i Domkyrkan

sö 1.3 kl. 12.15

Borgå domkyrka

Högmässa viras i Borgå domkyrka.

På söndagen den 1.3. kl. 12.15 firas högmässa i Borgå domkyrka. Det är första söndagen i fastan och temat är Jesus segrar över frestelserna. Satan frestade Jesus att överge sin kallelse. Han stod emot frestelsen och klarade av att hålla sig till det som var sant och rätt.

Vi människor blir varje dag frestade på olika sätt och på olika områden i vårt liv. Det är inte alltid så lätt att följa Jesu exempel och stå emot alla frestelser som vi möter. När vi inte klarar av att stå emot får vi komma till Jesus och be om hjälp.

En gudstjänstgrupp under ledning av Marianne Kulp har förberett gudstjänsten och medverkar på olika sätt. Mats Lindgård predikar och liturg är Marina Smeds. Eric-Olof Söderström är kantor och organist. Kollekten går till insamlingen Gemensamt Ansvar. Vi sjunger psalmerna: 59, 898, 423, 333, 904 och 395. Efter högmässan bjuder vi på kaffe och te. Du är hjärtligt välkommen!

• Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar

Öppna länk i ny flik