Gemensamma kyrkorådet: Borgå kyrkliga samfällighet söker en ny chef för familjerådgivningscentralen

Gemensamma kyrkorådet sammanträdde torsdagen 23.2. Hela protokollet publiceras på vår webbplats då det är färdigt.

NL-68.jpg

Borgå kyrkliga samfällighet söker en ny chef för familjerådgivningscentralen

Tjänsten som chef för familjerådgivningscentralen i Borgå kyrkliga samfällighet är ledig att sökas från och med 24.2.

Uppgiftsområdet för chefen för familjerådgivningscentralen består av ledning av enheten och familjerådgivningsarbete. Till chefens uppgifter hör bland annat planering och utveckling av rådgivningscentralens verksamhet, samarbete med andra aktörer och att informera om den egna verksamheten, stöda familjerådgivarnas professionalitet, kvalitetsarbete, familjerådgivning, att utveckla och stärka samarbetet med församlingarnas familje- och parrelationsarbete, medling i familjeärenden och arbetshandledning.

Grundlönen för tjänsten som chef för familjerådgivningscentralen bestäms enligt kravgrupp 602 i kyrkans tjänst- och arbetskollektivavtal och är 3650,00 €/månad. Dessutom betalas erfarenhetstillägg som grundar sig på arbetserfarenhet.

Sista ansökningsdag för jobbet är 23.3.2023.

Mer information ansökan på vår webbplats.

Mer information:

Sari Mankinen