Skapa och skratta

on 10.4 kl. 17.00 – on 10.4 kl. 18.30
Handarbete

Församlingshemmet på Lundagatan

Vi skapar med våra händer och skrattar tillsammans med varandra!

Välkommen med du som vill sticka och pyssla i gemenskap med andra över en kopp kaffe eller te! Du behöver ingen förhandskunskap utan öppet sinne och nyfikenhet. Om handarbete inte är din grej kan du komma för att njuta av samvaron med andra.

Träffens inleds med en andakt då du har möjlighet att stilla dig inför Gud. Efter andakten går vi över till det kreativa medan kaffekopparna klingar. Diakoniarbetare Henrika Lemberg som är Strömsötröjornas trogna stickare vägleder dig gärna i stickandet, medan församlingspastor Elefteria Apostolidou hämtar med sig pysselidéer inspirerade av årstidernas variation.

Pysselmaterial finns på plats. Om du hellre stickar, kan du ta egna stickor med dig. Det finns också lite garn och stickor till förfogande. Kontakta Henrika Lemberg, ifall du vill veta vilka stickor och mönster som finns tillgängligt. Varmt välkommen att skapa och skratta med oss! Ingen förhandsanmälan behövs.

• Vuxna Vuxna

Öppna länk i ny flik