Körer och musikgrupper

Församlingen har körverksamhet för alla åldrar. Mer information om musikverksamheten får du av kantorerna. Övningarna hålls i både finska och svenska församlingshemmet och Domprostgården. Nya sångare är välkomna!

Chimesgruppen -Vill du lära dig att spela med chimesklockor?

Nu har du en chans. Vi övar periodvis för ett specifikt evenemang torsdagkvällar med början 24.8. Mer information om klockslaget och var ni övar får du av kantor Anne Hätönen, anne.hatonen@evl.fi. Kom med!

Välkommen att sjunga i barnkören Diskanten som leds av kantor Anne Hätönen.

Diskanten har en grupp. Kören inleder höstterminen onsdag 13.9. Plats: Domprostgården, Finnbyvägen 6.

Vi övar kl. 17.00-17.30 med hela gruppen och fortsätter 15 minuter till med läskunniga.

Om ditt barn vill komma med kontakta Anne Hätönen. Körerna leds av kantor Anne Hätönen: anne.hatonen@evl.fi / 040-1699174.

(Anmäl ditt barn via anmälningslänk på www.domkyrkan.fi.

P.g.a den förnyade registerlagstiftningen skall du skapa ett kundkonto och mera instuktioner får du via länken ovan.

ALLA måste anmäla sig via anmälningslänken både nya och gamla sångare.)

Välkommen!

Barnkören Diskanten övar med kantor Anna Hätönen.
Borgå kammarkör vid flygeln.

Körer och musikgrupper

Barnkören Diskanten- aktuellt just nu!

Välkommen att sjunga i barnkören Diskanten som leds av kantor Anne Hätönen.

Anmäl ditt barn via anmälningslänk på www.domkyrkan.fi i augusti.

Körerna leds av kantor Anne Hätönen: anne.hatonen@evl.fi / 040-1699174.

Anmälning till Diskanten görs via denna länk.

Baby- och Knatterytmik i samarbete med Borgå medborgarinstitut.

Rytmiken är avsedd för småbarn tillsammans med en vuxen. Vi sjunger och läser rytmiska rim och ramsor, leker och dansar tillsammans.
Kl. 9–11.30, i samband med rytmiken, finns det möjlighet att umgås med andra barnfamiljer, amma/ mata sina barn och ta en kopp kaffe eller te med tilltugg
Rytmik-grupperna leds av Jenna Romberg och samlas i Domprostgårdens soffrum på torsdagar.
Anmälan till Borgå Medborgarinstitut. Avgift 10 €/termin.

Babyrytmik A, 0 - 9 mån. kl. 9-9.30
Babyrytmik B, 0 - 9 mån. kl. 9.40-10.10
Knatterytmik A, 9 mån. - 2 år kl. 10.15-10.45
Knatterytmik B, 9 mån. - 2 år kl. 10.50-11.20

Borgå kammarkör

är en blandad kör som förutom att medverka i gudstjänster även ger konserter med en bredare repertoar. Kören leds av Eric-Olof Söderström. Övningarna börjar  tisdag kl. 18.00-20.30.

Gaudeamuskören

är en kyrkokör som övar onsdag förmiddagar och medverkar i gudstjänster och samlingar av olika slag. Övningarna hålls i kapellet på Lundagatan 5 onsdagar 10.30-12.00. Kören leds av Reidar Tollander.

UV-Sound

är en musikgrupp för ungdomar, som samlas till olika projekt.

Gudstjänstkören

är en projektkör för gudstjänstlivets behov. Kontakta kantorerna om du vill komma med på sms-listan och den vägen få inbjudan till sångtillfällena.

Borgå Oratoriekör

är en tvåspråkig projektkör för framförande av större kyrkomusikverk.
Mer info ger Eric-Olof Söderström 0400-933106 och Kaisa Sidoroff 040 684 4077.

Via denna anmälningslänk kan du anmäla dig till Oratoriekörens övningar under våren 2023.

Domkyrkokören

är en projektkör som sjunger vid  stora helger som första advent och påsk.

Blockflöjtsensemblen

framträder i samband med gudstjänster och konserter. Den leds av Reidar Tollander.

Cornicines Borgoenses

är en brassensemble som medverkar i festgudstjänster. Kontaktperson är Jari Nenonen 0400-717169.

Orgelundervisning

Är du intresserad av att börja spela orgel? Kontakta i så fall Reidar Tollander, tel. 040-563 2091. Det är bra om du har spelat piano tidigare och kan noter.

Mer information om musikverksamheten får du av kantorerna.
Övningarna hålls i församlingshemmet, antingen i stora salen eller i musikrummet bredvid Café Ankaret. Nya medlemmar är välkomna!