Verksamhet för barn i skolåldern

Barnläger

Domkyrkoförsamlingen ordnar roliga och innehållsrika läger för barn, varje termin och under sommarloven.

Sommaren 2024 hålls läger enlig följande:

Anmälningen till sommarens barnläger är öppen 6.5 - 15.5.

Sommarläger för åk 1-3 på Leiriniemi i Mäntsälä 13-15.06.2024

Pris: 24€   Klicka här för att komma till anmälningssidan! Obs! Barnet räknas till den klass hen går på just nu!

Närmare info ger lägerchef Jenni Antila: jenni.antila@evl.fi, i 040767760.

Sommarläger för åk 4-7 På Pellinge lägergård 4-6.8.2024

Närmare info ger lägerchef Brenda Serralde: brenda.serralde@evl.fi, 0407112804.

Lägerplatserna går i första hand till Borgå svenska domkyrkoförsamlings medlemmar.

Skolsamarbete

Församlingen samarbetar också med stadens grundskolor och kontakten både till elever och skolans personal prioriteras högt. Vi håller morgonsamlingar, lektionsbesök, guidning i domkyrkan och gudstjänst enligt skolornas önskemål.

Jesus namn skrivets på marken med  olika färger

Barnkören Diskanten- aktuellt just nu!

Välkommen att sjunga i barnkören Diskanten som leds av kantor Anne Hätönen.

Diskanten har en grupp för äldre och en grupp för yngre barn. Kören inleder höstterminen onsdag 13.9. Plats: Domprostgården, Finnbyvägen 6.

Vi övar kl. 17.00-17.30 med hela gruppen och fortsätter 15 minuter till med läskunniga.

Kören leds av kantor Anne Hätönen: anne.hatonen@evl.fi / 040-1699174.

(Anmäl ditt barn via anmälningslänk på www.domkyrkan.fi i augusti.

P.g.a den förnyade registerlagstiftningen skall du skapa ett kundkonto och mera instuktioner får du via länken ovan.)