Domprostgården

• termosflaskor
  • serveringsfat
  • wlan
  • vit duk och videoprojektor (meddela om du behöver den när du gör bokningen)

Domprostgården är en förtjusande byggnad där man kan känna historiens vingslag. Domprostgården ligger invid Borgbacken i Gamla stan, i nationallandskap. På samma plats har det legat en prästgård alltsedan medeltiden. Den befintliga byggnaden blev klar år 1840 och renoverades år 2016.

Domprostgårdens utrymmen är till för tillställningar som sköts helt på egen hand, så inga vaktmästar- eller bespisningstjänster från samfälligheten finns att tillgå. I Domprostgården finns dock ett välutrustat kök och en omfattande servis som står till hyresgästens eller cateringens förfogande.

Domprostgården kan hyras för kyrkliga fester, som dop och konfirmationsfester. Utrymmena bokas på pastorskansliet där man också kan höra sig för om annat.

Bekanta dig med Domprostgården

Evenemang

on 20.3 kl. 17.00

Barnkören Diskanten

Välkommen att sjunga i barnkören Diskanten som leds av kantor Anne Hätönen.
to 21.3 kl. 9.00

Familjeträff på Domprostgården

På torsdagar kl. 9 - 11:45 är barn tillsammans med någon vuxen välkomna till Domprostgårdens huvudbyggnad för att träffa andra, leka och vara med på tacksamhetsstund i Blåa rummet.
to 21.3 kl. 14.00

Ungdomsgården UG är centrum för unga

Ungdomsgården UG är centrum för Borgå svenska domkyrkoförsamlings ungdomsverksamhet. Ungdomsgården UG finns på Domprostgården, Finnbyvägen 6.
to 21.3 kl. 18.00

Programkväll på UG i Domprostgården

Programkvällens innehåll varierar från skoj och lek till lite mer allvarliga ämnen.
on 27.3 kl. 17.00

Barnkören Diskanten

Välkommen att sjunga i barnkören Diskanten som leds av kantor Anne Hätönen.
to 28.3 kl. 9.00

Påsk-skoj tillsammans med Lilla Luckan

Torsdag 28.3 kl. 9-11:45 blir det Påsk-skoj i Domprostgården i samarbete med Lilla Luckan.
to 28.3 kl. 14.00

Ungdomsgården UG är centrum för unga