Vi stöder dig när

Du vill bli hörd
Du har svårt i din livssituation
Du funderade på andliga frågor

Diakonimottagningen på ny adress i församlingshemmet på Lundagatan 5. Mottagning endast med tidsbeställning på telefon måndag till fredag kl. 9-16.
Länken Diakoni leder till kontaktuppgifter till personalen.

MATUTDELNINGAR I BORGÅ - här kan du klicka på länken så öppnar sig ett tvåspråkig pdf om var platserna finns. Öppna länk i ny flik

Diakoniarbetare finns till för samtal och annat stöd.

ULRIKA LINDHOLM-NENONEN 040-747 2232
ulrika-lindholm-nenonen@evl.fi

HENRIKA LEMBERG 040-512 5082
henrika.lemberg@evl.fi

Vi annonserar i Kyrkpressen och tidningen Östnyland samt på Facebook Borgå svenska domkyrkoförsamling.

Du behöver inte bära din oro och dina bekymmer ensam. Församlingens anställda kan hjälpa dig med problemen, både de praktiska och känslomässiga. Ingen frågar om vad du tror på eller om du är medlem i kyrkan. Kyrkan erbjuder också anonymt samtalsstöd via telefon och nätet.

Läs om samtal och besök

Livet är en Guds gåva. När det är som bäst tycker vi att det är värt varje ögonblick. Men det kan lätt bli annorlunda.

Läs om stöd vid problem i vardagen

Mottagning.