Vuxenarbetet

Vuxenarbetet vill erbjuda vuxna församlingsmedlemmar platser där de kan växa i sin tro samt strävar efter att ge möjlighet för församlingsmedlemmarna att ta ansvar och förverkliga sitt medlemskap i församlingen.

En hand som håller i en kaffemugg.

Café au Lady – samtalsgrupp för kvinnor

• Vi hälsar dig välkommen
  • · att umgås med kvinnor i alla åldrar
  • · att dela med dig av vad som händer i ditt liv just nu eller lyssna hur andra har det i sin vardag
  • · att få ett tryggt utrymme att vila i och släppa vardagens rutiner för en stund
  • · att luta dig mot varandra och låta gemenskapen bära
  • · att stilla dig och fira en kort andakt.

Var och när hålls Café au Lady-träffarna?

• · Vi samlas varannan vecka – huvudsakligen på onsdagar eller torsdagar kl. 18-19.30.
  • · Koka din egen kopp kaffe eller te och anslut till vår online träff via Teams.
  • · Kom med genom att skicka sms eller mejl till församlingspastor Elefteria "Ele" Apostolidou.
  • · I fortsättningen får du automatiskt en digital mötesinbjudan inför varje träff.

Ta gärna kontakt med Ele!

• · Om du har frågor eller behöver tekniskt stöd, hjälper Ele dig gärna.
  • · Det är fint om du har en webbkamera på din dator så kan vi se dig.
  • · Ett headset är också bra, för då hör vi varandra bra.

Hoppas vi ses och hörs!

Församlingspastor Elefteria Apostolidou

E-post: elefteria.apostolidou@evl.fi

Tfn: 040 711 2800

Två glada unga kvinnor.
Samling av människor i stora salen.

Fredscafé - Peacecafé

Träffpunkt för asylsökande och  invandrare och finländare. Vi får lära känna varandra  och varandras kulturer.

Värdarna är Hanna Eisentraut-Söderström och Juhana Sihvo. Detta är ett samarbete med finska församlingen.