Lyssna på en podcast som handlar om livet. Typ...

Typ Livet är en podd om allt möjligt som händer och finns mellan människor, mellan våra öron, mellan himmel och jord, mellan människan och Gud. Gemensamt för allt i podden är att det berör livet ... typ.

Du hittar podden via länken nedan, eller via en tjänst med poddar såsom Spotify, Google Podcasts, Podcast Addict, poddsidan Spreaker m.fl.
Ett nytt avsnitt publiceras en gång per månad. De flesta avsnitt har ett särskilt tema. Många teman är helt vardagliga, men också sådana som vi inte alltid pratar om i kyrkan. Ibland bjuder podden in gäster för att få in nya tankar och höra erfarenheter. Podden är riktad till unga vuxna men har säkert intressanta tankar att ge alla åldrar!

Podden startades under våren 2020 i Helsingfors, men är sedan sommaren ett samarbete mellan Johannes församling i Helsingfors och Borgå svenska domkyrkoförsamling. Från Borgå är det prästen Andreas Lundgren och från Johannes är det ungdomsarbetsledare Nicolina "Ninni" Grönroos och informatör Louise Häggström som pratar.

Andreas, Ninni och Louise vill jättegärna veta vad du tycker och tänker! Kontakta dem på typlivetpodden@gmail.com eller på Instagram, @typlivetpodden. Du kan skicka frågor, kommentarer eller ämnen du vill att podden ska ta upp.

Följ gärna Instagramkontot @typlivetpodden för att få uppdateringar om nya avsnitt.

Du kommer till podden på tjänsten Spreaker genom att klicka på den här länken.

Du kommer till podden på Spotify genom att klicka på den här länken.

Logo för podden Typ Livet. Det finns en banan och tre ansikten av poddaktörerna.