Pilgrimsvandringar i Domprosteriet

Ta ett steg ut ur vardagens stress och jäkt, ta dig tid att andas in Guds helighet i vår fantastiska natur – kom med på en pilgrimsvandring!

På senare tid har intresset för pilgrimsvandring blivit allt större och i många församlingar har man redan traditioner av att vandra tillsammans. Traditionen finns inom Domprosteriet, alltså Agricola och SibboÖppna länk i ny flik svenska församlingar, samt i Borgå svenska domkyrkoförsamlingÖppna länk i ny flik.

Hösten 2022 beslöt man att börja samarbeta kring pilgrimsvandringar och tanken är att församlingsbor lättare ska hitta också grannförsamlingars vandringar och delta över gränser.

Hoppas just du vill vandra med oss!

Här hittar du information om pilgrimsvandringar i Domprosteriets församlingar. Vill du bekanta dig med pilgrimsvandringar i vårt land i övrigt och i Sverige och Norden kan du gå längst ner på den här sidan, där finns några länkar att klicka upp.

Vandringar på kommande

Borgå svenska domkyrkoförsamling - Borgå stifts jubileumsvandring  lö 28.10 kl. 10 vid Borgå Domkyrka.

Kontakta oss!

Har du frågor får du väldigt gärna ta kontakt med någon av kontaktpersonerna som ansvarar för utvecklandet och förverkligandet av pilgrimsvandringar i de olika församlingarna.

Agricola svenska församling: Minna Silfvergrén, 040-561 4889 eller minna.silfvergren@evl.fi

Borgå svenska domkyrkoförsamling: Elefteria Apostolidou, 040-711 2800 eller elefteria.apostolidou@evl.fi

Sibbo svenska församling: Milja Westerlund,  050-566 3690
eller milja.westerlund@evl.fi