Bröllopsnatt

En kväll full av kärlek - en möjlighet att gifta sig enkelt i stämningsfulla Borgå domkyrka!

Skulle ni vilja gifta er, men bröllop känns svårt att ordna? Då kan Bröllopsnatt vara något för er. Den 24 april finns det möjlighet till enkla och fina kyrkbröllop, ensamma eller med gäster.

På bröllopsnatten finns möjlighet till vigsel, välsignelse av äktenskap och förnyelse av äktenskapslöften. Tiderna för bröllopen är varje halvtimme från 18-22. Kompispar kan också gifta sig samtidigt.

Anmälan

Anmäl er och boka tid senast den 15 april genom att kontakta pastorskansliet via e-post borga.domkyrkoforsamling@evl.fi eller telefon 019 661 1223.

Vi erbjuder:

• En vacker kyrka
  • En präst som viger (ett kort samtal hålls en halvtimme innan så att vi hinner lära känna varandra)
  • Kantorn spelar bröllopsmusik, som ni kan välja från en lista
  • Vigselvittnen, om ni inte har några gäster
  • Bubbel och fotopunkt efter ceremonin

Allt ni behöver ta med är:

• Blivande make/maka och ring(ar)
  • Intyg över hindersprövning för äktenskap

Elefteria Apostolidou, församlingspastor, elefteria.apostolidou@evl.fi

Andreas Lundgren, församlingspastor, andreas.lundgren@evl.fi