Hitta tillbaka till samma bänk – grupp för par som vill hitta tillbaka till en varmare kontakt

må 15.4 kl. 18.00
Parkbänk med snö omkring sig.

Utomhus

Anmälan avslutad

Grupp för par som vill hitta tillbaka till en varmare kontakt och en större förståelse för varandra. Gruppen passar för alla sorters par förutom för dem som har en akut kris. Då är det bättre att satsa på parterapi.

Under fyra vardagskvällar på våren och 5 på hösten, träffas vi utomhus i promenadens tecken och låter naturen hjälpa oss att förbättra relationen till vår partner. Gruppen stöder sig både på metsämieli konceptet (www.metsamieli.fi) och på känslofokuserad parterapi (www.paritunnetta.fi).

Varje träff har ett eget tema och inleds med en kort introduktion varefter vi diskuterar och gör övningar med den egna partnern. Kvällen avslutas med diskussion i stor grupp, där var och en delar så mycket eller litet hen önskar.

Träffarnas datum och teman:

• 15.4 Kärlek och hängivenhet
  • 29.4 Ond cirkel av gräl
  • 20.5 Ömma punkter
  • 3.6 Stoppa den onda cirkeln
  • 19.8 Det förflutnas betydelse
  • 2.9 De djupaste bekymren och önskemålen
  • 16.9 Förlåtelse
  • 30.9 Närhet och sexualitet
  • 13.10 Hålla kärleken vid liv

Anmälningar: marina.helle@evl.fi senast 8.4.2024.

• Vuxna Vuxna

Öppna länk i ny flik