Retreatdag på Domprostgården

lö 20.4 kl. 9.00
Domprostgården utifrån, snö på marken.

Domprostgården

Vi lever i retreatens rytm under en dag i Domprostgården och Domkyrkan.

Lördagen den 20 april bjuder församlingen in till en retreatdag i Borgå. En retreat är ofta 3-4 dagar men det är också möjligt att leva i retreatens rytm och anda bara en dag. Att ha retreat i stan är annorlunda än att åka till en lägergård eller retreatgård, men det är möjligt och kan ge nya perspektiv på också bekanta miljöer. Kom och prova!

Retreatdagen inleds i Domprostgården kl. 9:00 och avslutas i Domkyrkan ca kl. 15:30. Dagsprogrammet består av andakter, måltider (förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika), egen tid och möjlighet till meditation, promenad och enskilda samtal.
Retreatdagen leds av diakonen Henrika Lemberg och prästen  Andreas Lundgren, som båda är utbildade retreatledare.

Tidpunkt: 20.4.2024 kl. 9-15:30

Plats: Domprostgården, vi går också till Domkyrkan

Pris: 10 € / 5 € (arbetslösa, studerande och pensionärer)
I priset ingår måltider.

Anmälan senast 6.4 till Henrika, henrika.lemberg@evl.fi.
Antalet platser är begränsat.

Ordet retreat (från engelska) betyder att dra sig åt sidan eller dra sig undan.

En retreat innebär en tid tillsammans med andra då man koncentrerar sig på stillhet, ro och bön. Större delen av tiden är man vanligen i tystnad – tillsammans eller för sig själv – och själen och andligheten är i centrum. En retreat är en möjlighet att få tid att reflektera över sitt eget liv och lyssna till sina tankar, att sakta ner och hinna ifatt sig själv, och att vara nära Gud.

• Vuxna Vuxna
  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar