Domkyrkan släcks ner under Earth Hour

Församlingarna i Borgå deltar i Earth Hour genom att släcka ner Borgå domkyrkas fasadbelysning lördagen 26.3.2022 kl. 20.30-21.30.

dekorativ.

Earth hour är WWF:s internationella kampanj för att väcka uppmärksamhet kring klimatfrågan. Privatpersoner, företag och organisationer uppmanas delta genom att släcka ner onödig belysning som signal på att vi behöver ta hand om vår miljö.

Porvoon suomalainen seurakunta ordnar en Earth Hour konsert i Borgå domkyrka lördagen 26.3 kl. 20.00. Församlingens ungdomskörer Sancti Amici och Frida uppträder och naturdokumentärfotografen Petteri Saario läser texter och visar bilder.

Just nu pågår också den kristna fastan, som föregår påsken. Då ordnas den nationella ekofastakampanjen, som lyfter fram hänsyn om miljön. Läs om Borgå svenska domkyrkoförsamlings evenemang under ekofastan på www.domkyrkan.fi/ekofasta

Att delta i Earth Hour är en del av Borgå kyrkliga samfällighets miljöarbete. Borgå kyrkliga samfällighet beviljades kyrkans miljödiplom i december 2020.

2022-03-23 15:43:00.0