Vi söker en församlingspastor

Borgå svenska domkyrkoförsamling söker en församlingspastor.

Präster kan anmäla om intresse till domkapitlets notarie. Domkapitlet begär församlingen ge ett utlåtande om dem som anmält sig. Det finns ingen rätt att begära omprövning av församlingens utlåtande eller domkapitlets beslut att förordna.

Bild från högmässan.jpg

Barn och präster på väg upp mot altaret.

Borgå svenska domkyrkoförsamling söker en församlingspastor. Förordnandet kommer att gälla tills vidare, och tjänsten är placerad i kravgrupp 601. Tillträde 1.8.2022 eller enligt överenskommelse.

Intresseanmälan jämte ett meddelande om när du har möjlighet att tillträda skickas till Domkapitlet (linus.strahlman@evl.fi) senast fredag 3.6.2022 kl. 15. Tilläggsupplysningar av kyrkoherde Mats Lindgård (mats.lindgard@evl.fi, 040 5946038).

Förordnande

2022-05-18 13:17:00.0