Gula huset på Näsebackavägen 5 är på nytt till salu

Gemensamma kyrkorådet i Borgå kyrkliga samfällighet sammanträdde 24.5.2022. Hela protokollet kan läsas på vår webbplats då det är färdigt.

Anteckningar av professionell handledare.

Gemensamma kyrkorådet beslöt att fortsätta försäljningen av fastigheten på Näsebackavägen 5, det så kallade Gula huset.

Gemensamma kyrkofullmäktige beslöt i oktober 2021 att sälja fastigheten på Näsebackavägen 5 till föreningen Steinerpedagogikens vänner i Borgå r.f. Försäljningsbeslutet ska underställas, och har behandlats av Helsingfors domkapitel och kyrkostyrelsen.

I ett e-postmeddelande från den 10.5.2022 har Steinerpedagogikens vänner i Borgå r.f. via fastighetsförmedlaren meddelat att den drar sig ur köpet, bland annat på grund av ärendets långa administrativa behandlingstid.

Gemensamma kyrkorådet konstaterade att köpet är annullerat och att försäljningen fortsätter.

Sari Mankinen

2022-05-24 17:18:50.0