Guide på plats i Borgå domkyrka redan från maj. Välkommen på guidad rundtur.

Välkommen på guidad rundtur i Borgå domkyrka. Det finns en guide på plats varje vardag under kyrkans öppettider klockan 10–18 under tiden maj till augusti.

Ung person guidar i kyrka.

Under högsäsongen juni till augusti hålls en guidning varje jämn timme och den håller på i cirka 15–20 minuter. Dessutom ordnas orgelkvart klockan 12.00 på tisdagar och torsdagar. Då börjar guidningen efter orgelkvarten. Guidningarna hålls på finska, svenska och engelska.

Borgå domkyrka är också öppen på veckoslut, på lördagar kl. 10-14 och på söndagar kl. 14-17. Då är det inte guidningar i kyrkan.

Observera att öppettiderna kan variera på grund av kyrkliga förrättningar och andra evenemang. Speciellt under sommarlördagar är det många vigslar i Domkyrkan vilket kan det begränsa tillträde för allmänheten i kyrkan.

Guidning på kyrkbacken och i kyrkan på egen hand via tjänsten Citynomadi

Domkyrkan är med i Citynomadi-tjänsten, med vilken du kan göra en virtuell guidningstur runt i kyrkan och kyrkbacken. Tjänsten är tillgänglig på webben eller genom att ladda ner Nomadi-appen till sin telefon/tablett.

Bekanta dig med domkyrkan via 3D-presentation

Du kan bekanta dig med Borgå domkyrka via en 3D-presentation.  Stig in virtuellt här!Öppna länk i ny flik Länken öppnas i en ny flik.

Krista Eloneva
Fastighets- och anskaffningsschef