Konsert i Borgå domkyrka av Københavns Kantatekor

fr 10.5 kl. 18.00 – fr 10.5 kl. 19.00
Bild av en himmel med texten Köpenhamns Kantatkör,

Borgå domkyrka

Köpenhamns Kantatkör, även känt som ”Det Store Danske Oratoriekor”, är en blandad klassisk kör med 60 sångare i åldrarna 25 till 60 år. Till Borgå kommer ca. 30 körmedlemmar.

Kören grundades redan 1984 och har sedan dess varit en av Köpenhamns mest aktiva oratoriekörer.

Under de senaste 25 åren har Torben H.S. Svendsen varit körledare, och hösten 2023 firade kören hans jubileum med två slutsålda konserter där Verdis Requiem framfördes.

Kören har även tidigare medverkat i firandet av den danska flaggans 800-årsjubileum i Estland år 2019.

Varje sommar bjuder kören på ett a cappella-program.

Fredag 10 maj kl. 18 bjuder kören på konsert i Borgå domkyrka.

Om du befinner dig i närheten, missa inte denna musikaliska upplevelse!

Köpenhamns Kantatkör är känt för sin ambitiösa och högkvalitativa musik. Årligen ger de mellan 15 och 20 välbesökta konserter, och deras repertoar spänner över ett brett spektrum av klassiska verk.

Så om du älskar musik och vill uppleva enastående sång, är Köpenhamns Kantatkör definitivt värt att lyssna på.

Fritt inträde.

• Musik Musik

https://www.domkyrkan.fi/musik Öppna länk i ny flik

Arrangör